Sekcija Vrhnika

Predsednik:

Franci Hlebec

Pot k studencu 9

1360 Vrhnika

GSM: 031 385 854

e-pošta: franci.hlebec@gmail.com


Citroën Klub Slovenije je nastal leta 1992. Organiziran je kot en klub (ena pravna oseba) z 9 sekcijami. Med drugim tudi sekcija Vrhnika. Poslanstvo kluba: združuje ljubitelje in lastnike Citroënovih vozil. Predvsem z namenom ohranjati tehnično dediščino in se pri tem še veselo družiti. Isto velja za Sekcijo Vrhnika. Številčno stanje: 59/33m/9ž/17o (leto 2015).

Leta 1981 sta se 2 mlada para odpravila na morje v avtokamp pri Rovinju. V tistem času je tam potekalo 15. srečanje YU Ami Spaček kluba. Tam so se Tomo in Andreja ter Milan in Nataša prvič srečali s spački in spačkarji. Spoprijateljili so se s člani kluba doma iz Nove Gorice. Kar najbrž sploh ni bilo težko. Pri njih so pridobili osnovne informacije o delovanju YU AS kluba.

Milan in Nataša

 

Mladci so se ogreli. Zaradi vsega doživetega je dozorela odločitev: postali bodo spačkarji.
Že naslednjega leta 1982 so se prvi spački (in njihovi lastniki: Milan, Nataša, Tomo, Andreja, Boštjan, Miško) udeležili svojega prvega mini srečanja. To je bilo srečanje Pečke na Pohorju v organizaciji sekcije Maribor. Da bi lažje in enostavno vstopali v svet kluba in njegove dejavnosti, obveščenosti in nenazadnje samega druženja, so se vrhniški spačkarji pridružili sekciji Nova Gorica. Vse do leta 1985 so bili njihovi člani.
Pridružili so se novi in novi spačkarji z Vrhnike, Borovnice in Ligojne. Dozorel je čas za samostojnost, za svojo sekcijo. Ustanovni sestanek nove sekcije Vrhnika v okviru YU AS klubu je bil v Bistri 23. junija 1985. Med ustanovitelji so bili Milan Kogovšek, Nataša Gunstek, Viktor Drašler, Tomaž Jerele, Tomo Petelin, Andreja Šajn, Boštjan Istenič, Siniša Rančov, Franc Podlipec in drugi. Prvi predsednik je postal Milan Kogovšek, sekretar Tomo Petelin in blagajnik Viktor Drašler. Naloge, za katere so se dogovorili, se niso dosti razlikovale od današnjih.
In tako je sekcija Vrhnika formalno uradno začela s svojim delom. Že na prvem sestanku: udeležba na svetovnem srečanju v Angliji, udeležba na mini srečanju Murska Sobota, pridobivanju novih članov, organizacija mini srečanja 20., 21. in 22. 6 1986.
Od takrat smo člani sekcije organizirali 8 mini srečanj:
Kot že rečeno smo prvo srečanje leta 1986 organizirali na Vrhniki pod bazenom v športnem parku. Osmo – zadnje, pa predlansko leto na Jezeru pri Podpeči. Kar se organizacije tiče, je priprava in izpeljava 3 dnevnega mini srečanja v klubu najbolj zahtevna. Običajno združi moči članov celotne sekcije. Tudi pri nas je tako. Sekcija je tudi uspela vpeljati standarde teh srečanj (število obrokov hrane, spanje, pokritost prizorišča, ipd…).
Nismo ostali samo pri organizaciji mini srečanj:
poleti organiziramo piknik mladih članov, koruzni piknik, v jeseni kostanjev piknik ali piknik kar tako. Lahko pa se preprosto zapeljemo z našimi veterani k prijateljem v Trento.
Leta 2014 smo izpeljali spačkarske počitnice za člane kluba v Zelšah. Vreme je krojilo obisk. Žal. Tisti, ki smo bili tam, smo se imeli fino.
Priredili smo 3 raide po okolici Vrhnike. Raidi so v bistvu turistični rally. Na njem so udeleženci iskali naše lokalne znamenitosti in reševali bolj ali manj zabavna vprašanja. Vedno smo končali z razglasitvijo rezultatov in večerno zabavo. V bistvu gre za: »spoznavajmo svet in domovino« v malem. Lokalni turistični faktorji bi nam morali biti hvaležni za to. Za »spoznavajmo svet in domovino« je bil tudi Izlet v neznano. Posebej moram omeniti Vinka Nebca, saj je Vinko 20 let organiziral in vodil poljudne in strokovne izlete po naši ljubi domovini. Prečesali smo Slovenijo po dolgem in počez in se pri tem še zabavali. Hvala tebi in tvoji družini!
Sekcija je organizirala in izpeljala nabavo Citroën GS (male žabe z dvojnimi lučmi – posebnost slovenskega in indonezijskega trga) za Citroënov konservatorij. To je repozitorij primerkov vseh Citroënovih vozil od prvih do zadnjih modelov. Tam jih po potrebi obnovijo »v nulo« – original in konzervirajo. Konzervatorij ni muzej in ni odprt za javnost. Citroën klub Slovenije pa je kljub temu med drugim uspel tudi na račun vrhniškega GS-a, da smo si ga ogledali. To je bila paša za oči. Med drugim so razstavljeni edini prototipi spačkov izpred druge svetovne vojne, ki so jih našli pred desetletjem na enem skednju. Ostali so bili uničeni med vojno.
Ena od pomembnih »obveznosti« člana sekcije je udeležba na klubskih prireditvah. Praviloma smo se udeležili po pravilu: če ti na naše srečanje, jaz na tvoje ali vsaj en avto…
Udeležujemo se prvomajskih srečanj – v letu 2017 štejemo že 52. Citroën klub Slovenije je naslednik YU AS kluba in zaradi tega ni prekinjeno štetje prvomajskih srečanj, pa še lepše se sliši zaradi tradicije. To je z naskokom najštevičnejše srečanje, s tujimi udeleženci – največ s področja bivše Jugoslavije in od drugod. Aja, tretjina je otrok pod 18 let, ostali so veliki otroci nad 18. Tudi z nekaterimi člani naše sekcije se velikokrat srečamo samo na prvomajcu.
Od leta 1985 se udeležujemo svetovnih srečanj po Evropi. Prvo naše je bilo v Cheltenhamu v Angliji. Seveda prvega nikoli ne pozabiš. Milan, Nataša, Vic, Joži, Tomo, Andreja, Tomaž in Niko. Razburljivo potovanje po evropskih avtocestah (pri nas je bila zgrajena šele Vrhnika – Postojna/Razdrto). Izguba potnega lista – tako rekoč brez posledic, tekmovanje s Finci v … – pustmo to stat, kot pravijo Primorci, na prizorišču samo 12 stopinj, tekmujemo in pojemo »Draga naša Lidija«, v Londonu zjutraj hlače stanejo v trgovini 2 funta in popoldne te iste samo še en funt v isti trgovini, sredi naliva na poti domov odpove »cinkšpula« v vožnji po levi, valovi v pristanišču tako veliki, da je trajekt enkrat v petem nadstroju, potem takoj nato v 3 etaži pod zemljo in množica kužkov zjutraj na sprehodu (kar je pri nas šele zdaj), prespimo na prelazu in se zbudimo s snegom pokriti (en mičken), pademo v vročo Padsko nižino. Bilo je čez 30 stopinj in eni dobijo vročino. Pa še bi se dalo naštevat.
Podobno je z obiskom vseh svetovnih srečanj. Na vsakega svetovca se odpelje vsaj en citroen iz naše sekcije. No, morda ni več toliko potovalne mrzlice kot na začetku naših potepanj. Postali smo bolj turisti in bolj zahtevni. Potovanje v konvoju vsaj v eno smer pa ostaja. Naslednje srečanje bo na Portugalskem (Ericiera). Se že veselimo.
Pred 20 leti 1995 je Citroën klub Slovenije organiziral svetovno srečanje v Mariboru. Naša sekcija je tvorno sodelovala pri nastanku in izpeljavi projekta. Nam je pripadala postavitev, izpeljava recepcije in vodenje informacijske službe. Še posebej zajeten zalogaj je bila priprava in izpeljava »After party« – raida po Sloveniji. Namreč v enem tednu je bilo treba vodit 120 avtov po vsej Sloveniji. Organizirat je bilo treba formalni in neformalni sprejem v krajih ter oglede turističnih znamenitostih. Zagotoviti je bilo treba varnost udeležencev in njihovih konjičkov. Naloge, katere smo si sami zadali, smo uspešno opravili in na splošno zadovoljstvo. Čeprav je šlo kar nekaj živcev.
Nihče ni sam na tem svetu. Tako smo tudi mi v sekciji sodelovali v akciji: Očistimo Slovenijo (2012). Družinsko smo čistili desno stran stare tržaške ceste nekje od Tankovske ceste proti Logatcu. Bili smo pridni in napolnili kar nekaj vreč nebodigatreba odpadkov. Teren pa je bil neprijazno strm.
Člani sekcije sodelujejo pri pojavljanju v medijih (v SPAKu, v objavah na radiu, pri kreiranju reklame, ne nazadnje družabnih omrežjih kot so npr. Facebook).
Dosedanji predsedniki: Milan Kogovšek, Bojan Perko-Jeti, Franci Hlebec, Klemen Vintar, Rok Petkovšek. Vsak ji je dal svoj pečat.
Tudi v Citroën klubu Slovenije smo zaznamovani. Niko Nikolčič je bil prvi tajnik kluba leta 1992, bivši predsednik predsednik pa je Franci Hlebec – oba iz naše sekcije. Njima in Cankarjevi knjižnici Vrhnika gre zasluga, da je klubska revija SPAK izgubila svojo internost in postala del knjižnega sistema in s tem na voljo tudi nečlanom.

Sestavil Milan Kogovšek
Priredil Niko Nikolčič